PCA

OBJECTIUS MEDIAMBIENTALS. PLA DE COHESIÓ AMBIENTAL

1.  Continuar realitzant i consolidar les sortides relacionades amb el medi ambient i l’educació ambiental.

2.  Conèixer l’entorn natural i social i aprendre a respectar-lo i valorar-lo.

3.  Educar en un estil de vida saludable.

4. Utilitzar materials de rebuig per ambientar les celebracions i fer treballs plàstics.

5. Potenciar programes i iniciatives que fomentin “accions sostenibles”.

6.  Participar en els diferents tallers medi ambientals proposats.

7. Continuar col·laborant amb entitats i organismes per dur a terme   activitats relacionades amb el medi ambient i la sostenibilitat.ç

8. Fomentar el coneixement i l’estudi d’energies renovables i l’estalvi energètic.

9. Fomentar l’ús del transport no contaminant (anar a peu, amb bicicleta…)

10. Prendre consciència de la importància de gestionar els recursos naturals de manera sostenible, de l’estalvi d’aigua, l’estalvi energètic…

11. Realitzar diferents projectes relacionats amb el medi ambient per nivells a cada curs escolar.

12. Introduir temàtiques medi ambientals en els treballs per projectes.

13. Mesurar, registrar i representar gràficament la temperatura, els vents, les precipitacions… utilitzant l’estació meteorològica.

14. Prendre consciència de la importància de la reducció, reutilització i reciclatge dels residus.

15. Reciclar els residus produïts (plàstic, paper, vidre, piles, orgànic).

16. Posar papereres per reciclar el paper a cada classe i les de plàstic, vidre, orgànic, piles, als passadissos i al menjador.

17. Donar a conèixer la ubicació local de contenidors de reciclatge i sensibilitzar en el seu ús diari.

18. Utilitzar fulls de paper reciclat per tal que el nostre principal vehicle de cultura i comunicació, el paper, no suposi la destrucció de més boscos, aigua i energia.

19. Reutilitzar materials de rebuig per construir altres objectes.

20. Posar safates de reutilització de papers a cada aula.

21. Implicar-nos en els programes de reducció-reutilització i reciclatge reduint els papers i envasos dels esmorzars (menys brics de sucs i més fruites, menys papers d’alumini i més carmanyoles…).

22. Col·laborar amb activitats derivades de l’Agenda 21 del municipi (plantada d’arbres, repoblació de zones afectades per incendis, ajardinament dels patis…)

23. Tenir cura dels espais verds de l’escola plantant més arbres i flors aromàtiques i tenint-ne cura.

24. Fomentar l’intercanvi de roba usada, sabates, llibres… per la seva reutilització.

25. Participar en les campanyes de recollida de roba i aliments de ONGS (SOS Àfrica, ACAS…)

26. Estimar i respectar els qui ens envolten, ser tolerants i resoldre els conflictes dialogant.

27. Prendre consciència de la problemàtica ambiental (espècies en perill d’extinció, contaminació, esgotament de recursos, efecte hivernacle, desforestació, pèrdua de biodiversitat…)

28. Afavorir l’ambientalització del currículum introduint temàtiques medi ambientals en les diferents àrees curriculars i en les programacions d’aula.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s