SORTIDES
LLOC
|
ACTIVITAT |
OBJECTIUS |
Alumnes participants |
Mas Baiget (Alforja) | “La castanyera” | Conèixer els costums i tradicions catalanes entorn de la festa de Tots Sants.Interessar-se per les rondalles, dites i cançons tradicionals. | Ed. Infantil |
Cal Català (Vilanovade Prades) | “Els castanyers i castanyeres” | Descobrir els colors i fruits de la tardor.Observació directa de la vida al bosc.
Interessar-se per les festes i cançons tradicionals. |
Ed. Infantil |
Parc Samà (Montbrió) | “Una història de Tardor” | Descobrir els canvis de la natura a la tardor.Observació directa de plantes i animals autòctons: colors, textures, olors i sons. | Ed. Infantil |
Escolade Mar (Cambrils) | “Va de Pirates” | Conèixer l’ecosistema de la platja i els seus elements: la sorra, plantes i animals.Interessar-se pels jocs de pistes. | Ed. Infantil |
Mas Baiget (Alforja) | Taller d’animals de granja i l’hort ecològic | Descobrir i conèixer els animals de granja i les seves característiques: alimentació, color….Descobrir i conèixer l’hort i la reutilització de l’aigua. | Ed. Infantil |
(Rasquera) | “Fem pa i conreem l’hort” | Aprendre a fer pa.Conèixer l’hort: les verdures. | Ed. Infantil |
Riu Gaià(Bages) | Taller per conèixer l’albareda i el riu Gaià | Descobrir i conèixer què és una albareda.Conèixer l’ecosistema de la riba del riu Gaià. | Cicle Inicial |
Mont-roig del Camp | “Viu la natura i les plantes del voltant de l’escola” | Descobrir i conèixer els arbres i les plantes que hi ha al voltant de l’escola.Identificar diferents tipus de plantes a partir de les seves fulles. | Cicle Inicial |
Zoo de Valls | “Artistes d’animals” | Conèixer els animals i les seves característiques.Observar les funcions de nutrició, reproducció i relació dels animals. | Cicle Inicial |
El port de Tarragona | Vine al Port i aprendràs la mar | Conèixer el port i els seus elements.Conèixer el mar i el seu ecosistema. | Cicle Inicial |
La platja de Tarragona | “Peix peixet saltironet” | Descobrir i conèixer l’ecosistema marí. | Cicle Inicial |
Delta de L’EbreFontcalda
(Gandesa) |
“Parc Deltarium”Ruta Verda en bicicleta | Identificar animals i plantes d’aquesta reserva natural a partir de criteris observables.Conèixer la desembocadura del riu Ebre navegant.
Valorar positivament la pràctica de l’exercici físic. Aplicar nocions de seguretat viària en l’ús de la bicicleta. Ser conscient de l’impacte ambiental produït per la utilització dels recursos naturals (via del tren). Mostrar una actitud de respecte pel medi. |
Cicle InicialCicle Mitjà |
Perelló | Parc eòlic: els molins de vent. Mel Múria: com es fa la mel? | Conèixer l’energia eòlica.Valorar l’ús de l’energia eòlica com a font d’energia renovable.
Observar el procés d’elaboració de la mel. Identificar les diferents classes d’abelles. Mostrar una actitud de respecte pel medi. |
Cicle Mitjà |
Miravet | Coneguem el poble, les terrisses, el riu i el castell | Valorar la importància de conservar i respectar el medi ambient.Conèixer un ofici tradicional: terrissaire.
Reconèixer l’impacte de l’activitat humana en el paisatge. Conèixer la forma de vida en un castell medieval. |
Cicle Mitjà |
Montblanc | Montblanc | Observació directa d’una ciutat medieval: les muralles, les torres, el castell, el monestir…Utilitzar els plànols per orientar-se en una ciutat.
Saber la forma de vida i altres fets històrics de l’Edat Mitjana. |
Cicle Mitjà |
Espluga de Francolí | “Cova de la Font Major”“Museu de la vida rural” | Saber la forma de vida i altres fets històrics de la prehistòria.Conèixer els costums i estris utilitzats en el món rural. | Cicle Mitjà |
Montserrat | Montserrat: les muntanyes i el santuari | Conèixer un paisatge autòcton de Catalunya.Descobrir i valorar el patrimoni natural i cultural.
Mostrar una actitud de respecte pel medi. |
Cicle Mitjà |
Sant Sadurní d’Anoia | Visita a les Caves Codorniu | Observar i conèixer el procés d’elaboració del cavaIdentificar l’ús del raïm en l’obtenció de cava.
Mostrar una actitud de respecte pel medi. |
Cicle Mitjà |
Cosmocaixa (Barcelona) | Visita al Museu i al Planetarium | Observar diferents ecosistemesConèixer i estudiar la desforestació mundial
Experimentar diferents reaccions del cos amb la natura. |
Cicle Superior |
IMAX (Barcelona) | Visualització de la pel·lícula “Flora i fauna” | Prendre consciència del canvi climàticConèixer alguns animals que habitaven el nostre planeta: els dinosaures. | Cicle Superior |
Barcelona | Visita al Museu de la xocolata | Observar el procés d’elaboració de la xocolata.Conèixer l’element natural de que esà feta la xocolata. | Cicle Superior |
Tarragona | “Tarraco romana” | Conèixer la vida en temps dels romans.Valorar els estils de vida en altres temps. | Cicle Superior |
Siurana | Esports d’aventura al pantà | Practicar activitats esportives.Acceptar les diferències individuals en la pràctica dels diferents esports (tir amb arc i caiacs)
Valorar les actuacions que contribueixen a la protecció del medi. |
Cicle Superior |
Prades | Esports d’aventura | Practicar activitats esportives.Acceptar les diferències individuals en la pràctica dels diferents esports. | Cicle Superior |
* Moltes d’aquestes sortides es van repetint de forma cíclica cada 2 ó 3 cursos escolars tot i que sempre hi pot haver variacions i ampliacions.
* A part d’aquestes sortides tots els cicles fan sortides pel poble i pels voltants de l’escola relacionades amb la sostenibilitat.
* A part dels objectius principals de cada sortida (anomenats de forma resumida anteriorment) totes les sortides tenen un objectiu comú: Valorar i respectar el medi ambient.